Bad Romance

Here it goes again, samma gamla historia upprepar sig. För det är väl ett välkänt faktum att tjejer verkar tycka om att falla för de som är... riktiga "bad ass"...

Så jag erkänner: jag föll! har fallit. faller! Även fast att jag vet att, som Iggesundsgänget sjunger: Det går åt helvete i alla fall.

Okey, låt mig ta det från början. Första gången vi träffades var... någon gång under min tripp Down under. En kompis presenterade oss för varandra. Vi träffades bara hastigt, sa Hej, sedan var det inget mer med det. Ungefär ett halvår efter att jag kommit hem tog vi upp kontakten igen. Från början träffades vi lite då och då, konversationer mellan mingel bland vänner.
Med åren har dessa oskylldiga träffar eskalerat, blivit allt mer frekventa, och jag har nu erkännt för mig själv att jag är beroende. Jag kan inte klara mig utan! Kan man säga att det är en förälskelse?

Jag försöker därför se positivt på min förälskelse. Vi har tillsammans haft otroligt roligt när vi tittat på kort och tänkt tillbaka på gamla minnen. Under våra mingel bland vänner har jag funnit nya vänner. Jag kan ibland känna att jag fått ett rikare liv.

Men som jag inledde med... Bad ass... Jag försöker hålla fast vid den glamorösa bilden jag har av oss tillsammans, men alla omständigheter runt om gör det svårt. Eftersom min förälskelse aldrig sagt detta till mig rakt ut, utan att jag får veta via andra medmänniskor gör det ännu svårare. Jag tycker att ärlighet är viktigt. Så jag är ärlig mot er som läser detta. Detta har min förälskelse gjort mot andra (mina vänner, ovänner och sådana jag inte känner)
-Skämt ut dem
-Skvallrat
-Avslöjat hemligheter
-Ställt till trubbel innan anställning på ett nytt jobb.
-Ställt till trubbel på nuvarande jobb
-Sett till att personen i fråga har blivit av med jobbet.
-Myglat med pengar...

-Dessutom träffar tydligen min föräskelse andra, bakom min rygg...

Jag menar: Hallå!
Såhär får det ju inte gå till! Jag vet att jag på något sätt måste bli av med mitt beroende, annars kommer det att sluta väldigt illa. Jag är värd så mycket mer än så!

Så nu ber jag om hjälp. Hur ska jag ta mig ut ur Facebookträsket???


Kommentarer
Ida

haha, så jävla kul! jag började först blir riktigt orolig för dig och blev sjukt arg på the bad ass gissa om jag blev paff när jag läst sista raden, haha! sant så sant....

2010-02-10 @ 23:09:28
URL: http://idahjartaumea.blogg.se/
H

Haha, hoppas att du inte fastnat själv ida! :) Lär av mina misstag ;P

2010-02-11 @ 10:06:43
Challe

Haha "life's a bitch!!" Vi har ju haft den här diskussionen Hanna, på ansiktetsboken dessutom! Det är bra att ha en olycklig förälskelse, det får alla andra förälskelser att verka hur bra som helst! Och ett liv, vem behöver ett sånt? Det går som sagt åt helvete iallafall...

2010-02-12 @ 21:03:23
URL: http://ettforvirratliv.blogg.se/
H

Ja, det kanske är bra att få hjärtat krossat lite då och då. Det blir väl starkare då, så som avbrutna ben blir starkare... haha...

2010-02-12 @ 21:59:35
Hermana

Haha, du är rolig du!



Och enkelt, ring till morgonpasset, beklaga dig, och inse att det bara är ditt problem. Inte ens Kodjo kan hjälpa dig.

2010-02-13 @ 13:21:01
H

hmmm, bra idé... Ska komma på vilken låt jag ska önska på samma gång bara... :P

2010-02-13 @ 15:19:40
Lingon

Nä, de e inte sant! jag läste igenom din blogg minst 4 gånger och de mycket noga. Innan ja skulle till och kommentera slängde jag ett öga på dina kommentarer.

innan komentarerna trodde jag du hade blivet "sjuk", nu vet ja. DU E SJUK! Din lilla filur, hur ska jag kunna veta var jag har min bästa lilla kusin.



Happy valentine. ses i påsk, Hugs (Haha för mitt bostads område heter "Hug", grymmt place) <3

2010-02-13 @ 18:21:04
H

Jag är imponerad att jag lyckades citera Lady Gaga och Iggesundsgänget i samma inlägg ;P

2010-02-24 @ 21:44:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0