Smidigt värre!

2 april: Ringer sjukhuset. Pratar med en sköterska och ber om ett läkarintyg på mina mediciner på grund av en utomlandsvistelse till Asien.
11 april: Får hem intyget (daterat 2 april)
12 april: Ringer sjukhuset igen och ber om ett nytt intyg, på engelska denna gång. Sköterskan (samma som jag pratat med innan) blir less på doktorer. Hon lovar att skynda på utskicket. Jag ber också om en telefontid med läkaren på grund av den krånglande magen. Hon säger att han ska ringa mellan 11-12.
15.30: Läkaren ringer. Lovar att skriva nytt intyg på engelska. Lyssnar på magproblemet och ordinerar ny medicin.
15 april: Intyget kommer hem i brevlådan. På engelska. Utan den nyutskrivna medicinen....
Orkar inte tjata mer... Nu åker jag ändå!
Tycker någon i något land att mina stolpiller som inte finns med på listan verkar suspekta kan de ju ta dem trycka upp de någonstans.

Om de nu är det de vill!
 
PS. Tycker annars att jag har en bra läkare. DS


Kommentarer
Mallan

Vad duktiga läkare kan vara.. Kram.
Ha en skojig resa.

Svar: JA, verkligen... Men ringde igen och fick hem rätt tillslut. Tredje gången gillt... :) Vi ska ha det bra, kram!
Hanna

2013-04-22 @ 08:01:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0