Frihet

Att kunna gå ut. Att kunna gå ut hur som helst. När som helst. Hur långt som helst. Var som helst. 
Var som helst, utan att behöva förbereda eventuell toalettsorti i förväg. Utan att behöva ha skramlande femkronor och en toalettrulle i bakfickan. Utan att behöva släpa med en tung väska med mer toalettpapper, fler våtservetter än en småbarnsmamma samt ombyte till ett helt kompani. 

Frihet är att bara ta på sig ett par skor. Ta på sig en jacka, om det nu behövs. Och bara gå. 
Utan mål.
Utan tidsuppfattning. 
Med solen, vinden och fågelkvittret som enda sällskap.

Idag gjorde jag det. Var ute och gick i 25 minuter. Skönt och härligt. Tidigare, något längre promenader har slutat med att jag fått småspringa sista biten, och ändå gjort i byxorna innan jag kommit innanför dörren. 
Men idag gick det bra. Idag klarade jag det.
Kanske för att jag tog en kortare sväng, kanske för att det idag är en bra mag-dag. Jag vet inte. 
Tio minuter efter hemkomst satt jag i alla fall på dass igen. 
Kroppen kommer ju liksom igång av att röra på sig. Alla funktioner... Så det får bli kortare rundor hädanefter. Möjligtvis fler, men de ska absolut vara kortare. 

Som sagt. Vi lever och vi lär...  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0