Ut på äventyr

Idag är första dagen uppe på benen igen efter en veckas sjukskrivning. 
Sjukskriven för vad? För magen? Kanske ni som inte känner mig undrar. Nejdå, det var en hederlig förkylning som slog ut mig. Inte ska en kronisk sjukdom tvinga mig va hemma så länge inte! Peppar, peppar så har det faktiskt aldrig hänt. Möjligtvis någon dag någon gång, men inte mycket värre. Jag är lyckligt lottad! 
Under denna sjukskrivning har jag ändå kännt att magen blivit sämre. Mina rusningar till toaletten har varit som värsta intervallpasset... 
Så jag var orolig idag när jag skulle bege mig ut i "verkligheten" igen. Förberedde allt jag kunde för diverse nödsituationer... 
Under min vecka i soffan har jag scannat blocket efter ny bil, hittade en i Hudik. Bestämde att jag skulle åka med tåget upp på morgonen, för att sedan jobba på eftermiddagen. Lagom mjukstart. 
Åkte upp, provkörde bil, bestämde att jag inte ville ha den, åkte hem, jobbade. Funka fint! Men jag hade också tur med att toaletterna fanns just då jag behövde dem:
-Tåg norrut. Hur har de tänkt med handikapp toaletten egentligen på dessa nya tåg? Värsta glipan i dörren ju. Står det någon utanför kan hen se när man sitter och pressar....
-Tågstationen i Hudik i väntan på att bli hämtad. Gå inte dit om du inte absolut behöver... Den pisslukten kommer jag drömma mardrömmar om i natt. Men måste man så måste man! 
-Tåg söderut. En av de "vanliga" toaletterna, mycket bättre. 
-Tillbaka på jobbet. Hann fram i sista sekunden. 
För att ni med friska magar ska få lite perspektiv på denna toalettfrekvens, så kan jag meddela att fyra gånger på fem timmar är rätt sällan om man jämför med hur senaste veckan sett ut. 
Jag är glad det går mot det bättre! Någon orienteringsspringning i helgen vet jag däremot om jag klarar av. Både med tanke på mage och hosta... 

Okey! Avslutar dagens skitrapport med en trevlig man jag träffade i Hudik 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0