Kvällsbestyr

Jag har med det nya året fått en ny kvällssyssla. Hudvård. Inte så ovanligt kan tyckas, men jag känner mig inte så normal som ni kanske tror. 
Det är ingen nattkräm jag stryker på ansiktet för att bli vacker, precis...
Sedan lite mer än en vecka tillbaka började jag upptäcka små röda utslag på benen. De spred sig och blev större snabbt. Armar, ben, rygg, mage... 
Jag misstänker att medicinhöjningen innan jul är boven i dramat. Det blir till att jaga doktorn i veckan. Lämpligt nog har jag en tid hos hudmottagningen också i veckan, pga de gamla utslagen som inte försvunnit efter några år... Ingen läkare har trott på mig när jag föreslagit att de berott på medicineringen. Men efter det nya utbrottet av röda fläckar och efter att ha pratat med mina "magvänner" på diverse facebooksidor känner jag att jag har större belägg för detta.
Åter till mina kvällsbestyr. Har en tub kortisonsalva som jag försöker smörja in dessa fläckar med, får se om det hjälper. Det tar sitt lilla tag att dutta kräm på varje prick! När jag är klar med det tar jag nästa flaska med kortisonlösning och smetar ut i den kliande hårbottnen. (Kortisonberoende? Jag? Neeee....) 

Sammanfattningsvis kan jag säga att... Den som vill va fin får lida pin... 

Jag har i alla fall inga rynkor ;)

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0