Dags att spendera pengar?

En söndag för några helger sedan gick jag en promenad med makarna H ute i Furuvik. Vädret var mulet och det hängde regn i luften.
På vägen passerade vi en "Visning pågår" skylt. Skylten pekade mot en mysig liten stuga med fantastisk utsikt över sjön. Jag som då och då drömmer om en liten stuga som ligger på ett behändigt avstånd från stan tyckte att vi skulle gå in och ta oss en kik. Knackade på, gick in, satte på oss de obligatoriska skoskydden och blandade oss bland de andra spekulanterna.
Huset var hemsk fint. Nyrenoverat. Snygg inredning. Egen toalett till huvudsovrummet (me like) och som sagt - en mycket fin utsikt över sjön.
Kändes dyrt.
En ung kille med backslick (är det ett måste i denna bransch?) frågade vem det var som var spekulant, och jag svarade glatt "Jag!"
Såg sedan priset på kojan...
Då skulle jag behöva dina kontaktuppgifter, fortsatte mäklaren.
Gav mäklaren mitt gamla nummer som jag bara använder vid utomlandsvistelser.
Sedan tog vi en tur runt trädgården för att fortfarande se intresserade ut innan vi avlägsnade oss.
Påväg därifrån funderade jag för mig själv om man i en budgivning får lägga sig 3 000 000 under utgångspriset? 
 
Har legat hemma och förkyld 1½ dygn. Har strängt sagt åt mig själv att inte röra på mig i onödan. Det gick bra, känner mig mycket bättre idag, och åkte till jobbet för att jobba några timmar innan midsommarledigheten.
På väg hem tyckte jag att min bil var värd en biltvätt. Alla måsar som håller mig vaken på nätterna tycker tydligen om att uträtta sina behov på denne... 
Väl inne på macken lyckades kassabiträdet övertala mig att ta dyraste tvätten, för då skulle en ljudbok ingå. Hade aldrig sett boken förrut, men tog det ändå.
Slog fel kod på kortet, skojade bort det med att jag inte kan göra två saker samtidigt. (OBS: inte sant!) 
Fick rengöringsdukar, ja heja, det skulle jag ju också ha! Jäkla dammigt i bilen nuförtiden.
Gick nöjd ut. 
Gick in igen för att hämta ljudboken.
In med bilen i biltvätten och började glatt tvätta av rutor och instrumentpanel. 
Efter ett tag i slutet av programmet letade jag efter något i baksätet och fick för mig att bilen rörde sig. Va? Nä... Eller? Jo, jäklar, bilen rör sig baklänges! I med handbromsen (varför var den inte i?)Tillslut stannar tvätten. Den är helt stilla. Jag lyckar kravla mig ut och kan springa in till kassan och säga:
Jag tror jag fastnat i biltvätten.
Det blev fart på killen och jag fick hjälp att komma ut och en ny bilett att åka in igen.
Glöm inte handbromsen, säger han innan han går. Tack för påminnelsen....
Andra gången gick bra. Förutom att bakre vindrutan tydligen åkt upp en aning vatten droppade in... Men nu är bilen ren och fin både in och utsida!
 
Åker hem och konstaterar att vissa dagar är det nog bäst att bara somna om....
 
Hemma läste jag igenom gratistidningen som kommer en gång i veckan. I detta nummer fanns det en lista på alla fritidshus som fanns till salu för närvarande. 
Gissa vilket hus som ligger högst upp på den listan. Jajjemen! "Mitt" hus! 
Har tyvärr missat mäklarens telefonsamtal och glömt att svara på de meddelanden han skickat om budgivning. Tråkigt.
 
Men trevlig midsommar på er! 
 


Kommentarer
Yster

Haha, underbart inlägg!

2013-06-25 @ 22:32:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0