Vad är likheten mellan diarré och kärlek?

Livet är fyllt av förändringar och beslut som får allt att... förändras. Både till det bättre och det sämre, men resultatet är alltid den du är. Just nu.
Min första stora förändring, efter födelsen, måste nog vara insjuknandet i Crohn år 2000. Ingenting jag kunde göra någonting åt, och det är bara att gilla läget och lära sig att leva med det. I de värsta sjukdomsperioderna har Crohn styrt mitt liv totalt, men för tillfället har jag kontrollen. För det mesta i alla fall.
Det jag försöker komma fram till är att denna förändring kan jag inte göra så mycket åt. Det är också en förändring som har förändrat mig som person.
Andra förändringar har blivit till tack vara mig själv, mina egna beslut alltså.
Mina resor, korta som långa, har jag lärt mig otroligt mycket, lärt känna andra och mig själv. Har börjat sett livet på ett annat sätt, tror jag.
Jobbet har fått mig att upptäcka en helt ny sida av mig själv som jag inte alls trodde att jag hade. Jag trodde att jag skulle sitta inne på ett kontor och gömma mig bakom en dator, men älskar att vara ute bland människor!

Ibland behöver man ändra på sättet man lever på. Att fundera på Varför man egentligen lever som man gör. Är det för att det ska vara så, för att andra tycker att det ska vara så, eller mår jag själv bra av att leva på detta sätt?
Vi som konsumenter luras otroligt mycket, varje dag.
Köp den här produkten - och du blir lycklig! är inget ovanligt budskap, och vi möts av det dagligen.
Tyvärr glömmer vi själv att fundera på om vi verkligen behöver allting.

I vintras gjorde jag en ny stor förändring - ändrade om i mina matvanor. Totalt. LCHF kost (mycket fett och lite kolhydrater) fick mig att må mycket bättre, och dessutom gich jag ner en hel del i vikt. Men det är att gå emot strömmen, och att förklara för alla skeptiska personer är lite jobbigt.
Nu i veckan började jag och siss en ny helomvändande förändring. Även denna är lite att gå mot strömmen. Vi har tagit tag i något som - bokstavligen - har fått oss att slita hår. Vi väntar spänt på att resultatet ska bli bra.
Med lite bättre livskvalité som resultat. Som vi verkligen mår bra av.
Heja oss!

Glöm inte - det är du som styr och bestämmer över ditt liv. Så gör det bästa av det!

Så vad är då likheten mellan diarré och kärlek?
Ja, det kan komma helt plötsligt, vara kortvarig eller långvarig. Ibland livslång.
...och du har ingen chans att styra över det själv...
(okey, lite äcklig jämförelse, men lite rolig.
Humorn är verkligen på topp så här i slutet av veckan...)

Trevlig helg!


Kommentarer
mammsen

Det är så skönt att vara hemma igen, sätta sig framför datorn och läsa dina klokheter, och jämförelser. Stor kram

2008-07-06 @ 20:12:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0