Ett nytt avsnitt

...i "Mitt liv som ansiktsblind"

Har de senaste veckorna mött en tant med hund i trapphuset. Visste att en av lägenheterna längst upp varit tomma, så antog att hon flyttat in. Frågade en dag om hon var nyinflyttad, men hon svarade att hon bott där sedan huset byggdes. Eftersom de haft stambyte minst en gång (för 10 år sedan) gissar jag på att kåken stått här ett tag...
Men du är väl rätt nyinflyttad frågade hon. Jao, har ju bott här ett år, så kan väl i det sällskapet kalla mig rätt nyinflyttad...
Hunden var hennes barnbarns, så jag antar att hon precis börjat  vara hundvakt. För jag glömmer aldrig en hund...

En annan sak jag vill berätta är hur roligt jag tycker det är att dansa. Det är så roligt att jag till och med går till danslektioner en timme innan den egentligen börjar. Tyvärr har de inte öppnat lokalen så tidigt, så jag får då gå hem och äta den där middagen jag inte hann med...


Kommentarer
Mamma

Om du aldrig glömmer en hund har jag lyckats litegrann i alla fall... :-)

Svar: Bra jobbat ;)
Hanna

2013-03-19 @ 08:11:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0