DDLK Triathlon 2012

Ett stilla regn faller över tävlingsplatsen bredvid sjön. Här bubblade för några timmar sedan av liv och rörelse. Det var den anrika klubben DDLK (Döviksjöns Dart och Långfärdskridskoklubb) som för första gången gav sig in i att arrangera Triathlon. 
Efter bara två planeringsdagar och en intensiv reklamkampanj på Facebook dök det upp 11 peppade personer till start. 
Distanserna var 400 m simning, 13 km cykel och 4 km löpning. Närmare 200 personer var inbjudna till detta event på fejjan, men konstigt nog höll sig vardagsmotionärerna borta från arenan, men ett litet tappert och glatt gäng träningsnördar dök upp. För jag tror faktiskt att "nörd" passar bra i just detta sammanhang. Om man simmar så att man nästan drunknar, cyklar för fort på 30-väg, springer tills man spyr, rasar ihop i målgången och efter allt detta reser sig upp och säger "Oj, det här var roligt, det måste vi göra igen!" Då är man nog en nörd. 
Men jag tycker om nördar, de är de som får allt att gå frammåt, på sitt egna lilla vis. 
 
Det var ett jobbigt lopp för min del. Simningen gick okey, men började cyklingen med att ramla. I en uppförsbacke hoppade kedjan, men efter mekande fick jag till den rätt fort. I nästa nerförsbacke fick jag en fluga i ögat och stoppade reflexmässigt dit det oljiga fingret. Fick ut flugan. Trodde inte jag skulle ta mig runt de båda löpningsvarven och funderade ett tag seriöst på om det skulle gå fortare att simma över sjön i stället? 
 
Trots detta är jag i kväll trött och glad att vi gjorde detta. Att jag tog mig runt. Att det kom hit andra som ville tävla. Att vi har snälla och knäppa föräldrar som stöttar och hjälper till när det dyker upp knäppa idéer. 
 
Tack alla som var med i kväll! Alla deltagare, funktionärer och alla som kom dit för att heja!
 
Här har vi alla deltagare, vinnarna i dam och herrklassen längst fram.Grattis!
 
Tack och godnatt :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0