Sköna maj

Vaknade upp i morse, mitt i en dröm, av att en karl var i lägenheten och ropade
Ska ni med då, vi går! Vi hänger på!
Förstod först ingenting, och absolut inte vem den mörka rösten tillhörde. Men kom på att vi hade två gäster som slumrat på vardagsrumsgolvet, och den ene ville tydligen ut och demonstrera tillsammans med paradorkestern som höll på att samlas utanför huset.
Resten av oss var inte riktigt lika allerta på att gå och demostrera, men vi stod och tittade på balkongen när de röda fanorna marscherade in mot torget.

Några minnen från min barndom poppade upp i mitt huvud. Vi var med i någon 1 maj demostration när jag och min syster inte var allt för gamla. Någon dag senare när vi var inne och skulle handla i byn skrålade min kära syster:
Göran Persson, dra in magen. Vi ska rädda barnbidragen!
och klassikern:
Vi vill ha sex, vi vill ha sex, vi vill ha sex timmars arbetsdag!

Ja, vad barn lär sig fort!


Kommentarer
Mamma

Hon körde samma ramsor hos en folkpartist i Bollnäs också, när vi var dit och hälsade på i ett "hundärende" (förstås)!!

2011-05-02 @ 22:45:57
H

Hahahahaha =)

2011-05-03 @ 15:49:55
Maria

Haha, smidigt! Jag har alltid gillat att sjunga. :P

2011-05-04 @ 21:17:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0