Sjukdomsskräck...

Första två kuverten som ramlade ner i min brevlåda i den nya lägenheten och i den nya staden, var ett välkomstkit med en massa rabatter och erbjudanden. Sedan var det från landstinget och kallelse till gynekologisk cellprovsundersökning. Kolla om jag har livmoderhalscancer.
Ja, det var någon vecka sedan. Men idag var det dags. Jag ver helt lugn och, ja, normal hela dagen. Men en kvart innan och när jag var där i väntsalen blev jag riktigt nervös.
Jag skulle kolla om jag hade cancer. Cancer! Helt plötsligt kan någon komma och säga till mig att jag har en livshotande sjukdom.

Ja, undersökningen gick väl bra, även om det inte är så trevligt att att undersökas av en vilt främmande människa just i det området...

Men oroskänslan gick aldrig över, den blev nästan värre efteråt. Som om jag hade fullt med myror i hela kroppen.
Jag blev tvungen att springa av mig, och det kändes som om jag inte sprungit så fort på länge (i alla fall första halvan, sedan återgick jag till gammalt vanligt lunk)

Väl hemma igen mår jag mycket bättre. Det går ju inte att tänka på att jag kanske vara sjuk hela tiden!

Passa på att vara frisk och lev livet medan du kan, i morrn kan det va försent.
jao.. avslutar så med en klyscha. puss o godnatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0