Lugnet före stormen...

Är hemma och har mysfrukost för mig själv hemma hos mis padres. Radion spelar bra musik, hunden snarkar, kaffet är uppdrucket och tidningen är läst.
Om två timmar ska jag vara och köpa lite nya delar till bilen. Hastighetsmätaren fick fnatt i fredags, och jag hoppas att jag kan få den lagad under dagen.
Under tiden ska jag känna av marknads och shopping hysterin på Se-långers stora Event of the year...
Eftersom mina föräldrar är invandrade till denna stad, och aldrig varit några stora marknadsanhängare har det aldrig blivit att jag varit på denna marknad innan, för ens jag genom orienteringsklubben var tvungen att jobba på den...
Så någon ungdomsfylla på marknaden har jag aldrig haft, som alla andra sundsvallbor verkar ha varit med om...
Är i alla fall fascinerad över alla dessa människor som vallfärdar för att trängas och köpa billiga plastpåsar, underkläder och träslöjd, äta langos och åka karusell. Jag förstår inte riktigt varför.. Jag hatar att trängas med folk. Var tvungen att ta mig ner till området en gång för att gå på dass, men vad med folk det var! Stack snabbt tillbaka till min trygga post på parkeringsplatsen.
På grund av ett regnväder under eftermiddagen tömdes området på säkert 3/4 av besökarna. Arbetet med att parkera bilar förvandlades till att dirigera bilarna som skulle köra ut från området på ett bra sätt.
Efter att jag jobbat klart gick jag ändå ner på området för att kolla vad allt tjohej handlar om.
På grund av att nästan alla åkt hem kunde jag gå runt i lugn och ro.
Och jäklar! Man dras liksom in i det hela shoppingsnurren. Köpte ljusstakar, mögelost och rödlöksgelé... Sedan slet jag mig därifrån...
Hoppas det går bättre idag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0