Nystart?

Jag har de senaste veckorna försjunkit i Martina Haags två första (om det nu kommit fler?) krönikosamlingar. Fantastiskt vad denna människa skriver roligt! Jag har ju sett hennes film Underbar och älskad av alla, och tyckte den var helt okey. Men nu lyckas hon skriva om sin familj och jobbsökeri så att jag skrattar högt för mig själv. Läsvärt!

Något som inte varit så läsvärt på sista tiden är denna blogg. Mn ändå är det ett antal stackare som kikar in varje dag, en eloge till er!
Jag har under senaste tiden varit väldigt kass i magen och allmänt slut i kropp och knopp. Att både kriva och läsa andra bloggar har inte varit något alternativ. Just när kroppen började repa sig gjorde jag en spontan flytt till en liten by norrut. (Byborna kallar den för Stad, men jag är skeptisk)

Jag har även blivit sambosa (sambosa: min egna böjning av sambo när sambon är en tjejkompis. Jag menar inte en etiopisk pirog) i den nya lägenheten. Efter några dagar tillsamman har vi börjat komma i ordning, de flesta kartongerna har plockats ur, soffan och tv:n är på plats, tv:n är inte inkopplad, tavlorna är inte uppsatta. Men det tar sig sakta men säkert.

Jag och min sambosa har känt varandra sedan för alltid, och jag blir lite förvånad över de höga tankarna hon verkar ha för mig. Hon berättade igår att nu när hon bodde med mig ville hon lära sig få bättre koll på sin ekonomi och lära sig andra bra saker. Bli allmänbildad. Lära mig floder och sånt andra kan.
Hur tänkte hon då? Ifs brukar mina pengar räcka till det de ska, och de senaste halvåret har jag haft bra koll på allt som händer med mina stackars studentslantar i plånboken, men när jag jobbade för fullt var jag en riktig slösa, mest på onödiga prylar. Vilket märktes nu under flytten...
Sedan det här med allmänbildningen.. då har hon nog flyttat in med fler brud. Jag är kass! (Det här med Etiopisk pirog sökte jag upp på internet. Man vill ju inte råka skriva någonting ekivokt)
Men vi får väl lära oss båda två.

Så tipsa gärna hur vi ska kunna bli lite allmänbildade



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0