1234?

Ibland funderar jag på att bli hjärnforskare. Så att jag får reda på hur hjärnan fungerar.

...eller jag kanske bara behöver lite hjärngympa så att hjärnan fungerar bättre...

Satt nyss och försökte komma in på Icabankens internetsidor. Som jag har haft samma lösenord till i minst 4 år. Eftersom jag mest använder ett annat bankkort för det mesta går jag inte in där så ofta, men ändå någon gång i månaden har koden använts.
Fel kod första gången. Försöker igen, slår noga och sakta in siffrorna. Fel kod. Vänder på två siffror. Fel igen, kortet spärrat...
Ringer banken, och behöver kortet och Dosan för att låsa upp koden. Få se nu, dosan... som jag aldrig använt... såg jag inte den häromdagen när jag röjde i flyttkartongerna? Lägger på, letar dosan, hittar den och ringer upp igen. Killen jag pratar med instruerar mig hur jag ska göra, och avslutar med:
Nu kan du logga in med din gamla kod igen.
Men alltså, jag kommer inte ihåg den!
Han hänger kvar i luren medan jag försöker knäcka koden två gånger till, sedan bestämmer vi att han ska skicka en ny kod till mig. Jag frågade vilken adress de hade till mig, och han läser upp gamla adressen. Jag ger honom den nya adressen, men när det kommer till postadressen får jag springa något varv till runt lägenheten för att hitta rätt nummer...

Jäkla siffror!
Känns jättebra till morgondagens tenta... Heja mig...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0