Times like this

Vissa dagar kan jag sjunka in i datorn och surfa runt bland massa sidor som har med Crohns sjukdom att göra.
Speciellt sådana dagar då magen inte är på topp. Men eftersom vi gick ut i går får jag faktiskt skylla mig själv, eftersom jag vet hur jag kommer må. 
Jag tänkte vara duktig och gå ut och gå en sväng mitt på dagen för att piggna till lite, men efter 500 m kände jag att det var dags för ett toalettbesök. Jag har kommit så långt att jag ser Donken längre bort, men det känns så långt dit. Stannar och jämför vägen hem igen och vägen till Donken, och kommer fram till att det är bäst att gå hem igen. Hann precis, men det är ju typiskt att man ska bo högst upp... Gick ut en till sväng, men vågade inte gå allt för långt eftersom magen fortfarande kändes orolig.
Berättade för E, och hon utbrast:
Ja, du måste verkligen se till att ha roligt för att känna att det ska vara värt att må dåligt dagen efter.
Sant så sant. (Inte dricka alkohol är ju också ett alternativ, och då slipper man även denna fantastiska bakiskänsla... ) (Som tur är hade vi en rolig kväll)

Men åter till mitt internetsurfande. Jag började för att försöka hitta lite ny info om det som kanske kan bli min räddning - MAP vaccinering, men hamnade snabbt på villovägar och hittade en del utlänska och intresanta bloggar. Facebook har en del bra grupper också, där jag hittade en del råd och rön... I USA har de tydligen kommit fram till att oljan som man utvinner ur hampaväxterna kan bota i princip allt. Cancer, Crohns, ledvärk - you name it! Dags att börja odla kanske?  =)

Time will tell




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0