Helgen - ur en mages perspektiv

Det är hemskt att vara mage. Man får stå ut med så många konstiga saker, och har liksom ingenting att säga till om. Så det är bara att gilla läget. Men jag kan ge igen, jag återkommer till det.

I fredags damp det ner en hel hög med plockgodis ner i säcken. Jag menar: sockerchock! Det var länge sedan jag fick äran att ta hand om så mycket socken på en och samma gång. Men jag gjorde så gott jag kunde, och tillslut hade jag fått bort det mesta, och kunde börja jobba som vanligt. Men jag lovar, jag var helt utmattad! Utkörd och nära att gå in i väggen. Men som sagt, det gick bra.

Dagen efter kom det ner någonting som såg ut som... jo, usch! Jag har hört tankarna som mullrar då och då i denna kropp, och detta skulle sluta upp att existera i systemet. Vilket jag tycker är bra, för det är så jäkla jobbigt att ta hand om, nästan som godiset. Mjukbröd. Jag får bara rysningar när jag tänker på det. Men jag satte igång med att ta reda på det, jag har ju en uppgift och då måste jag ju sköta den. Men jag kände att väggen var nära nu...

Ett par timmar senare kom en liten hög potatis ner i säcken. Plus några små godisbitar till. Jag kämpade, kämpade och kämpade, men tillslut träffade jag på den där berömda väggen. Då fick jag nog, och började slå och sparka. Ja, det är ju ett av de sätten jag kan ge igen på, men effektivt är det, haha! Jag tror det hade hunnit blivit mitt i natten också, så jag hindrade nog sömnen ett tag. Hehehe.

Några timmar senare fick även mina granne - Tarmen - också ett litet spel. Inte så väldigt farligt, han brukar kunna vara värre men den här gången var det lindrigt. Jag fick höra att kroppen befann sig på ett Årsmöte för mag och tarmsjuka. I fastigheten hade vattnet (förmodligen) frysit och toaletterna fungerade inte. Eller jo, en spolning fanns ju i vardera toalett. Men som tur är kom det knappt några på mötet. Tur i oturen kan man säga.

Men livet som mage har gått tillbaka till det normala igen. Förutom att jag fortfarande är lite morgontrött. Jag blev det av de där konstiga medicinerna som kommer hit då och då. Efter förra "överdosen" har jag blivit så otroligt morgontrött, så då sätter jag stopp efter att några ägg kommit ner i säcken. Någon måtta får det vara!

Over and out!


Kommentarer
Magkollega

I min blev det förutom energirik och bra MAT även chips, mjuk pepparkaka, choklad, bullar, energikaka och glass. Jag hämnades med en förkylning. Mohahahahahahaaaaa!

2010-02-22 @ 15:18:30
H

Haha, bra jobbat, Magkollega (vems mage nu det är) :P

2010-02-22 @ 16:32:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0