Mag-rapport

Känner att jag har lite svårt att varva ner för tillfället. Det har hänt så mycket i helgen.
Blev ledig i fredags, väldigt bra eftersom jag då hann förbereda det sista inför prisutdelningen till Sundsvalls bästa toalett.
Vad jag inte hade förberett var vad jag skulle säga i en eventuell telefonintervju... Radio Guld hade fått nys om denna prisutdelning, och ringde för att fråga vad det var frågan om. De klippte sedan ihop det till några sekunders väldigt, enligt mig, förvirrad intervju. jaja
Iväg till Viktoria och delade ut diplom och en fin toarulle till bästa toaletten
Repportagen finns HÄR och HÄR (tycker egentligen inte om att se mig själv i tidningen, men måste väl bjuda på det... Har fått lite mediaträning i alla fall)

17 oktober var det Mag och Tarmdagen.
Vi stod då inne på In och delade ut toarullar gratis till de som ville ha. Men var det någon som ville ha? Hade en hel bal till förfogande, och hade trott jag skulle få springa och hämta mer i bilen hela dagen, men det slutade med att vi fick nästan hälften kvar. Det är tydligen väldigt pinsamt att ta emot toalettrullar.
Vad ska jag med den till? var det några som frågade. Förlåt, vi sjuklingar har glömt bort hur det är att vara fullt frisk och slippa gå på toaletten...
Om det bidrog till fler medlemmar i föreningen får vi se, men vi fick i alla fall lite uppmärksamhet. Väldigt många som gick förbi hade läst om oss i tidningen.
Men att prata toaletter är verkligen tabu, men någon ska väl gå mot strömmen, varför inte vi?



Nu blir det att varva efter en jobbardag. Med toner från pengabrodern och en gigantisk diskhög...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0