Ett minne

Det var förmodligen runt mars-april 2006. Jag satt på en buss som förde mig och ett gäng backpackers norr ut längs Australiens västkust. Vi fick själva bestämma musiken som skulle spelas i bussen, genom att koppla in våra mp3s till högtalarsystemet.
Efter att ha lyssnat på en massa av brittan och annan tjejpop tog min granne över kontrollen över musiken, och langade över sin musik som började dundra ut. Han var från England och hette typ John, eller något annat vanligt engelskt namn. Kommer inte riktigt ihåg vad det var han spelade, men bra musik var det. Mycket som jag inte hört innan.
Plötsligt började jag höra några välkända toner, men kunde inte komma på vad det var för låt. Men jag kände att jag borde verkligen veta vilken låt det var.
En tjejkör började nynna och då slog det mig! Det var ju den här:

Jag vände mig snabbt mot John, eller vad han nu hette, och skulle glatt förklara att " det här är ett svenskt band"
Men han skrattade bara, klart han visste det. Han tyckte det mest var roligt att se hur lång reaktionsförmåga jag hade. Ungefär 20 sekunder...

Hittade ett horoskop för idag som löd ungefär:
Efter en jobbig helg bör du ligga i soffan efter kl 20.
Absolut, det säger jag inte nej till! Ska först leta rätt på alla tejpbitar mina kära syskon satt upp lite var stans i lägenheten. Jag har hittat: på nyckelhålet, lampknappen, vattenkranarna, skafferidörren och tändaren. Men måste tacka dem ändå, eftersom de både diskat o bäddat sängen åt mig. Citerar siss:
Hehe, först tänkte vi bara vara snälla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0