Polis, polis

Bara för att jag skröt om att jag mådde bra igår så vaknade jag idag med halsont och en rinnande näsa. Så typiskt!

Tänkte att jag skulle göra någonting åt det, jag vill ju vara frisk till semestern nästa vecka. Därför görglade jag lite whiskey. Det första jag gjorde på morgonen. Inte alls att rekommendera, fyyyyy va äcklingt! Toppade sedan frukosten med hårdbrödsmacka med vitlök på. Tur man är ledig idag, så jag kan vara hemma och lukta illa i fred.
Kom på när jag skulle iväg och handla att tänk om spritgurglandet skulle göra utslag på en blås-polis-kontroll? Men släppte det, skulle ju vara typiskt om de dök upp just nu.

Gissa vem som stod vid parkeringen till affären. Jo, Farbror Polis. Såklart. Jag blev otroligt nervös, men allt gick som tur är bra. Jag funderade ett tag att erkänna att jag görglat whiskey, men avstod. Kläckte inte heller den fina kommentaren:

Jag hoppas den inte ger utslag på vitlök.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0