Semester!

Efter att i två veckor nästan varit konstant engelskspråkig glider jag nu in i det sköna svenska språket igen (så upptäcker ni stavfel eller andra gramatiska fel jag skylla det på denna avsaknad av svenska språket) (och på att det är mitt i natten)

Har i alla fall haft besök från Holland under dessa två veckor. Otroligt roligt! Vädret var inte riktigt på vår sida, men med några lata dagar inne när det regnat så har vi ändå gjort en hel del annat. Stockholm, Medvind, Högakusten, stugan, björnar, älgar och vattenfall. mm.

På tal om språk så har vi haft väldigt roligt över just detta, och kommit fram till att hollänska och svenska är rätt lika varandra. Vissa ord som vi inte kunde komma på vad det var på engelska sa vi på vårt språk, och den andre förstod ofta vad det betydde. Enligt en något förfriskad GF-besökare låter dessutom hollänska precis som svenska.

Men det håller jag inte riktigt med om.

Dessutom har det förekommit en hel del felsägningar och missförstånd som vi skrattat otroligt mycket åt.
Endel snack under nätterna har det blivit. i både vaket och sovande tillstånd. I det sist nämnda framgår det inte riktigt vad vi pratade om eller på vilket språk...

Nu är det upploppet på semestern - sista veckan. Ska försöka att göra så lite som möjligt och träffa alla kompisar och släktingar jag har. Vi får se hur det går ihop.

PS. Jag har hittat ett par extra semesterkilon som jag inte gärna vill behålla, så jag skänker gärna bort dem till någon behövande. Skynda - Fynda! DS


Kommentarer
Kattis

angående dina semesterkilon, hittar du någon som vill ha dom får du gärna erbjuda mina gravidkilon också.. ynka 10.. kan väl du ta om ingen annan känner sig manad? ;)

2009-07-19 @ 17:21:53
URL: http://kattajonen.blogg.se/
Hanna

Jag hör av mig när jag hittat ett lämpligt offer ;P

2009-07-20 @ 12:42:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0