Brev från en iglo

På mitt tak finns det en bilparkering för tre bilar. När det snöar skottar de ner snön från mitt tak. Passande nog har någon gjort ett hål i "staketet" så det ska gå lätt att skotta ner snön. Detta hål är precis ovanför mitt vardagsrumsfönster. Resultatet är att de senaste veckorna varit en stor snöhög utanför mitt fönster som täckt halva utsikten. Under förra veckans soliga dagar var jag sugen på att krypa in i en fäll i snödrivan och dricka varm chocklad.
När det nu började snöa mer under helgen började denna snödriva komma närmare och närmare fönstret.
Jag visade H, och sa att snart kommer snön täcka fönstret och det kommer pressas in och gå sönder och det kommer komma in snö till mig och då kommer det bli jättekallt!
Han skrattade bara åt mig.
Efter att ha diskat undan söndagsmaten tittade jag ut i vardagsrummet, och såg att den gigantiska snödrivan nu nått fram till fönstret och var i alla fall 40-50 cm upp. yes...
Det blev till att gå och och skotta fram fönstret.
Jag kom att tänka på sommarens plan med en pool utanför fönstret. Nu har jag en egen snödriva utanför fönstret i stället. Helt gratis.
Hanna, 5, jular och är redan på väg att bygga en snögrotta.
Hanna, 22, har köpt ett liggunderlag och håller på att värma chockladen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0