Lördagsmorgonångest (vad hände igår?)

Konstigt. Helt plötsligt var han bara där. En lördag morgon.
Vi som hade pratat om honom dagen innan. Om hur söt och rolig han var, och nu var han där med mig! Soran Ismail (komiker, för den som inte hänger med). Snacka om att jag hade haft tur!
Han såg lite trött och sliten ut, så efter att ha fått ett sömndrucket "hej" somnade han om. Jag lät honom sova.
Han sov och sov och sov.
Efter ett tag blev jag orolig. Hur skulle jag göra med frukosten. Hur gör man? Skulle jag väcka honom och fråga 
Vill du ha frukost? Kaffe eller te? Gör man så, eller hur gör man?
Jag bestämde mig för att inte göra det. Jag var lite osäker, men det kändes ju lite dumt att väcka honom, han sov ju så sött. Det hade tydligen varit en hård natt innan, så jag lät honom vara.

Strax innan Sundsvall vaknade han till liv, men då kändes det bara dumt att fråga om han nu ville ha frukost.
Han klev av tåget, sa Hejdå, och gick därifrån.

My gud, jag kommer sakna alla dessa stjärnmöten på tåget.... :)


Kommentarer
Christina

Såg aldrig Soran.. men jag hade en trevlig resa ändå :-)

Tack Hanna, du är alltid så trevlig och mysig!

Hälsn. Christina

2009-08-31 @ 19:44:13
Hanna

Han satt nästan längst bak i vagnen, men han sov mest hela vägen.. förlåt att jag inte sa det Christina! :P

Tack själv! :)

2009-09-02 @ 21:53:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0