Vinterns första...

Det märks när förkylningen börjar ge sig: jag börjar bli rastlös.
De senaste dagarna har jag mest varit hemma, och varit nöjd. Idag har jag bara velat hitta på saker.
Därför rensade jag ur alla lådor i sovrummet, och gick sedan runt halva sundsvall.

Naturen börjar bli gnistrande vacker


och jag gjorde vinterns första:

Snögubbe!!
Vacker, eller hur!?!

(Ska jag vara ärlig så tittade jag runt mig tre gånger innan jag började göra den.
Och skyndade mig att krama ihop den lilla gubben så att ingen skulle se vad jag gjorde.
MEn säg det inte till någon)

Jag såg en hel del lovlediga ungar som lyckligt åkte pulka och snowracer på det lilla snötäcket som knappt var dubbelt så tjockt som ett vanligt frostlager. Men har man lov så har man, och hardet kommit snö så har det!

Så det så!

(Tänk om man kunde vara barn igen)

I morgon ska jag till siss och leka vampyr!
Trevlig helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0