mååååndag

Jag sitter och stirrar på en full väska med leriga kläder som vägrar att packa upp sig själv...

Sprang 25manna i helgen. Orientering. Lerigt. Regningt. Soligt när vi åkte hem.
Jag har inte varit allt för aktiv orienterare på sista tiden, vilket syntes... Första kontrollerna var det stiglöpning, men sedan när jag skulle till 3:an hamnade jag nästan vid 8:an. De låg inte i närheten av varandra...
Tre gånger under banan fick jag nå jävulskt med magknip.. Tack. Magen har varit lugn i några månader nu, så självklart ska den jävlas under en tävling. Jag fick stanna några gånger och som kura ihop mig. Det känndes nästan som jag skulle spy. Sedan gick det över efter några minuter... Efter löpningen har den inte krånglat någonting, så det måste ha varit någon slags protest mot springandet. Men jag är också envis!
Ja, lyckades springa lite galet till några andra kontroller också, så fick ingen bra tid.

Som tradition är det ju 25mannapartaj efter tävlingen. Jag hade ingen större lust att gå på stora partajet (Skulle jobba dagen efter) men förfest hos FV tackar man ju inte nej till!
Och det blev alltså andra helgen i rad med äventyr i sthlms tunnelbanor... Jag och E lyckades ta oss ner för en lång rulltrappa som gick uppför (I say no more) och efter byten och tunnelbaneåkande lyckades de två yra norrlänningarna hitta fram till partajset.

Nä, nu ska jag lära min väska lite lydnad. "Ligg" kan den redan, och gör hela tiden. Jag borde lära den lite mer som:
"Packa ur"
"Lägg i blöt"
"Tvätta"

Önska mig lycka till


Kommentarer
Anna E

Jag börjar bli orolig för dna festvanor nu vännen...rulltrappor är första varningstecknet på att det börjar gå åt skogen sägs det....och vad beträffar din väska...hmm..kan den "apport" än?

2008-10-14 @ 07:29:51
URL: http://hondjavulen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0