Dalarna + Halloween = helt otroligt!

Alltså, jag tycker inte om att skriva detaljerat precis hur min dag varit, även om det ibland kommer lite sånt här också. Men nu bara måste jag dela med mig var jag gjorde i går. Det var ju så roligt! (Klicka på bilderna för att få dem stora)

När jag kom fram till Falun hjälpte jag syrran att stänga butiken
Resultat:


Sedan hem till henne, lagade massa god mat och fnissade. För att hinna med bussen 20.50 till Borlänge var vi tvugna att gå från lägenheten kl 20.30. Det hade Maria räknat ut. Helt själv.
Plötsligt blev det väldigt brottom för de två brudarna, och fnittret tystnade medan fundation, ögonskugga och hårprodukter flög runt, runt. Med några minuter kvar var det dags att sätta pricken över i:et: vår Halloweenutstyrsel. Med mycket kämpande fick vi till slut till det, och stack i från lägenheten 20.34.

Efter att ha gått några 100 meter kom syrsteryster på att vi nog hade lite brott till bussen, och vi fick springa Hela vägen in till busstationen.
Kl 20.49½ kliver vi på bussen med andan i halsen.
Jag försöker med mitt finaste leende att få åka på ungdomsbiljett

Det gick inte.

Fin utstyrsel va? värsta sortens Drakulatänder, som inte satt allt för bra. Men ett tag i alla fall, då vi fick många skratt från andra. Och en rekommendation från en vakt att skaffa tandställning.
En av killarna som jobbade på stället var klädd i en svartt kroppsstrumpa (typ) och svart rånarluva över skallen. Vi försökte prata med honom och fråga vad han föreställde, men han pratade inte svenska så bra, så det samtalet var inte så givande. Vi gissade på Ett svart hål eller en svart mumie. Han tittade konstigt på oss.
Senare på kvällen kom det fram på annat håll att han var en ninja. Vi kände oss lite dumma och blåsta.

Efter ett tag var Maria en entandad vampyr


Så efter ett tag rykte alla löständer och vi fick vi en massa kompisar som vi dansade med hela kvällen.
Tillslut började Markus Krunegård spela på stället där vi var.

Det bästa under hela konserten var när vi fick nästan alla att stå armkrog och gunga med i "Maria och jag". Vilken stämning det blev alltså!

Vi var tvugna att springa ut innan de spelat riktigt klart, eftersom sista bussen hem skulle gå.
På bussen hittade vi en kille som spelade dragspel och ett stort gäng som stampade takten och sjöng med.
 
Hur ofta skulle det kunna hända i en Sundsvallsbuss?
Vi hann med en hel hög med låtar. Allt från Djungelboken till Elvis. En och annan gånglåt också, vi är ju i Dalarna! Jag tror att hela bussen sjöng med i vissa låtar. Det var helt klart den roligaste bussresan jag någonsin gjort, och jag ville inte att den skulle ta slut.
Men tyvärr gjorde den det.
Vi traskade i lugn takt hemmåt, och trodde inte att det kunde bli så mycket bättre nu.
Då gick Spindelmannen förbi.

Just nu är Dalarna bland de bästa ställena på jorden, och jag skulle lätt kunna flytta hit.
I kväll vet vi inte om vi vågar gå ut, för då kanske vi förstör minnet av den här bra kvällen.
Men bio blir det först i alla fall.

20.15 måste vi gå härrifrån för att hinna med. Det har Maria räknat ut. Helt själv...

Trevlig Helg allihopa!


Kommentarer
Kotteby

Hahah...

Ja, vi tänkte visst samma då vi skapade rubriker.



Rolig Halloween verkar ni haft.

Och pricken över i:et = Krunegård!

Inte illa.

2008-11-03 @ 13:28:30
URL: http://www.kotteby.se
Madde

Haha, jag var oxå i dalarna på halloween..dalarna rocks! ;P hamnade i metropolen Mockfjärd, inte riktigt lika röjigt som Falun, men det dög bra ändå =P

2008-11-03 @ 19:50:25
URL: http://maddenaslund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0