Påsk?

Vaknade otroligt utvilad idag, till ett strålande väder. Kan det bli bättre? Jo, hade jag varit ledig hade det varit bättre, men att inte börja för ens kl 20 i kväll räknas nästan som att vara ledig.
Kylskåpet gapade tomt mot mig, så efter en frukost med mjölk och en macka med endast smör på började jag vandra mot affären.
Eftersom det var så bra väder, tänkte jag passa på att förena nytta med nöje, och styrde spåren mot City Gross.
På vägen mötte jag en gubbe, som liknade någon lodis som kommit lite väl långt från Navet. Jag lyssnade på musik, men såg att han började prata med mig. Med en suck tog jag ändå ut hörlurarna ur öronen och hörde honom säga:
Jag hälsar alla jag möter en riktigt glad påsk!
Jag sa detsamma och satte med ett leende tillbaka hörlurarna, och fortsatte min färd. Okey, jag ska försöka sluta dömma mäniskor sådär. Men lite tokig var han nog ändå som hälsar glad påsk redan nu, tänkte jag.
Väl framme vid affären var det väldigt tomt där man hämtar kundvagnar, vilket var konstigt eftersom det bara var mitt på dagen. Men jag kom på det.
Det är torsdag idag. Skärtorsdag. Då är alla ute och shoppar som tokiga.
Jag höjde musiken i öronen, och gav mig in i affären för att knuffas med alla andra kunvagnar. Kom tillslut helskinnad ut.
Gubben var nog inte så tokig ändå.

Glad påsk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0