Tågtankar

En annan fundering som kom till mig på tåget häromdagen.
Jag läste i Kupé, som ligger i överallt i tåget. Det finns en avdelning där läsare och resenärer kan skriva in och "fråga föraren" om massa olika saker som rör tåget.
En fråga löd ungefär:
Varför är det så kort datum på mackorna som finns i bistron?
Alltså, denna person vill att färdiggjorda mackor ska hålla längre än 2 dagar!?! Allvarligt!
Mmm, gott. Massa extra tillsatser. Just vad vi behöver i detta samhälle...
Ingen har sagt någonting till mig när jag jobbat varför inte mackorna har längre hållbarhet. Men ganska många gånger har vissa gäster försökt att få rabatt, eftersom smörgåsen inte är färska.
Jag tycker det är bra som vi har det för tillfället i alla fall.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0