Nära panik!!!!

Eller jaa... så farligt var det inte.
Men höll nyss på att förbereda morgondagens lunch: tonfiskröra.
Blandade glatt ihop creme fraichen, majonäsen, lite lök och dill. kryddade lite, och det smakade smaskens!
Sedan fram med tonfiskburken. Granskade den noga och kom fram till att det måste vara första gången i denna lägenhet som jag måste öppna en konservburk the old way, alltså med konservöppnare. Det slog mig då: har jag någon konservöppare? Rotade runt i kökslådorna, men kunde inte hitta någon!
Tittade åter igen på burken, där en glad tonfisk tittade tillbaka på mig.
Började hacka lite med en vass kniv på locket, men fick för min inre syn se en avskuren tumme liggandes på golvet och blod överallt, så jag slutade genast med det.
Med en suck tittade jag tillbaka ner i en av lådorna, och fick syn på någonting som kanske... JO! Det var en konservöppnare! Tittade tillbaka på den glade tonfisken och tänkte:
Skrattar bäst som skrattar sist! (jag vet, hade jag sagt det högt hade det varit illa...)
Öppnade burken, och rörde ner fisken i röran. Klart!
Nu slipper jag svälta i morrn också!


Kommentarer
Linda

va kul för dig! 4kg sen december är bra! fortsätt bara! Jag ska försöka detta nu, och om det inte funkar får jag väl kolla vad du sysslar med. Men min diet handlar helt enkelt om att utesluta kolhydrater som ris, pasta, potais och bröd. skillnaden mellan denna och din diet (tror jag) är
är att jag inte får äta fett, som feta såser, avokado mm. på detta sätt sparar jag kalorier, och eftersom jag inte äter bröd, potatis mm lagrar jag inga onödiga kolhydrater i kroppen och går därför ner i vikt.

tonfiskröra är gott :P

2008-02-27 @ 20:18:52
URL: http://sommarn2008.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0