Köpa luftmadrass

Förra veckan var jag i ett despirat behov av en luftmadrass... Den skulle vara stor, tjock och gärna för två personer. Det var mina krav på min blivande luftmadrass.
Gick först inne på sportaffärerna i centrum, och hittade några alternativ. Men kom på att de kanske hade nått bra på friluftslivsbutiken, så gick dit för att ta mig en titt.
Han som jobbade där var mycket vänlig och visade mig till luftmadrasserna, och frågade vad jag hade tänkt mig för strolek och komfort.
Jag upptäckte mitt misstag ganska fort, och skrattade inombords åt mig själv hur jag ens kunnat tro att de kanske hade en stor, tung och rätt oportabel sak på en friluftsbutik. Men eftersom jag är som jag är ville jag inte verka dum och blåst, så jag sa:

Den är inte till mig, till en kompis.

Efter att vi kommit fram till hur mycket denna persons vikt, längd, kön och komfortbehov kom killen fram till att den största madrassen skulle nog vara bäst i detta fall. 1700 kr, ungefär.
Jag sa att jag skulle tänka på saken, eftersom så mycket pengar måste man ju fundera lite om det verkligen är rätt.
Han hälsade mig välkommen tillbaka.

Jag gick efteråt med säkra steg till en sportbutik i centrum och köpte en stor tung luftmadrass för två personer.
Den fungerade mycket bra, enligt min gäst.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0