Hjärngympa

Jag såg på TV häromdagen på ett program om hjärnan. Hur man kan lura  den på olika sätt.
En grej var ett test på ett antal personer. En kille 1 hämtar en person i taget, åker hiss med personen och förbereder denn för en intervju med kille 2. Efter den 5 min långa intervjuen skulle den här personen besluta om de skulle kunna tänka sig att anställa kille 2 som projektledare.
De tre första personerna fick i hissen upp hålla i en varm kopp te. De tre andra fick i hissen hålla i ett kallt glas med cola.
De tre första personerna, med varm dryck, skulle kunna tänka sig att anställa kille 2.
De tre andra personerna var mer tveksamma, och sa nej eftersom de tyckte att det var en för kort intervju.
Manipulativt läskigt.

På mailen fick jag igår den här:

Räkna alla ' F ' i följande text:

FINISHED FILES ARE THE RE
SULT OF YEARS OF SCIENTI
FIC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS...


Hur många fick du det till?
3? fel! Räkna igen, tjuvkika inte nedåt...


3 igen?? Det är fel! Räkna igen!


Det ska bli 6 st. Räkna igen!


Haha.


Det här är läskigt, alla jag har gjort testet på (även mig själv) har inte fått det till 6 st.
Men om man säger så här: Of.
Räkna igen nu! :)

Have a nice day!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0