You were poked by...

Jag har som många andra blivit fast. I självaste "nylleboken" Facebook. Såå kul! Jag förstår inte allt som händer där, men kul är det!
En av finesserna är, för er stackare som inte skaffat, pokningen. "Poke him/her" står det lockande på allas presentation. Jag var lite skeptisk i början, vad var nu detta? Så jag testade på syrran (vad har man annars syskon till?) Efter ett tag fick jag tillbaka:
You were poked by
Maria Jonsson.
poke back | remove poke
(Alltså, hon hade valt "poke back"!) (förlåt övertydligheten)
Detta var i början av mina Facebook-dagar. Nu till min nya upptäckt:
Jag var inne på någons vännersida, där jag konstigt nog hittade mig själv. Längst ut till höger fanns alternativet "Poke Yourself!" Fatta! Jag var ju bara tvungen att trycka! På min sida kom strax denna text upp:
You were poked by
Hanna Jonsson.
poke back | remove poke

poke back

You were poked by
Hanna Jonsson.
poke back | remove poke

poke back

You were poked by
Hanna Jonsson.
poke back | remove poke

...osv...
ja.. Man är inte roligare än vad man gör sig!
Nu måste avbryta mitt poke-begär och börja hitta några lämpliga kläder att ha på sig för en helg i Stockholms skogar och krogar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0