Like a new life

I morgon är det första november. Shit, jag kan knappt fatta vad tiden går!

I alla fall. Förutom att mitt rum ser helt förjävligt ut, och inte verkar städa sig själv ett dugg, så har jag det rätt bra! (Jag är expert på att komma på såhär nödvändiga saker att göra i stället för att städa. Blogga tex)
Jag började kursen för att (åter) bli tågvärd i måndags. Efter tre dagar verkar det som om SJ har lyckats över förväntan med att skrapa ihop nya medarbetere. Som grupp har vi i alla fall otroligt roligt. Sedan själva kursen kommer det bli en hel del upprepningar, men det kan ju också vara bra att göra! Jag får ju betalt för det! ;)
I måndags fick jag även veta att lägenheten som jag varit och tittat på blir MIN!!!! 1 december flyttar jag, och det ska bli så kul! Den ligger i typ Haga, vid motorvägen, under ett bilgarage och kallas för "Bunkern". Visst låter det bra? Källartroll som jag är så älskar jag den. Jag kan inte vänta! Skrev på papperen idag :)
Mamma tyckte att det skulle kännas konstigt att jag skulle flytta till ett ställe så nära... Hon är ju van att vi flyttar till så avlägsna ställen som Sandviken och Australien.
Så nu blir det till att shoppa möblier! En något full Emma lovade nyss att vi "Abpsoluth shkulle shoppa mööbler!!!!!"

Dansmaran överlevde jag dessutom. Otroligt kul! Träffade på Australien-Mia tillslut på lördagen, och satt tydligen 1 ½ timme och fikade (enligt Erika, jag trodde att det bara va knappt hälften)
Efter en massa dansande flera timmar i sträck, två dagar i rad, blir man lätt lite trött. Det märktes på de sista danserna. Flummigt, men otroligt kul! längtar till nästa gång....

Puss på dig världen, dammsugaren väntar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0