Kul med utrop

Oj, vad mycket kul som hänt i helgen. Inte minst på tåget, när det ska till att ropas ut saker i högtalarsystemet.
En av mina nya kollegor lyckades på något sätt ställa till det för sig och ropade lite fel, men var så pass ärlig med passagerarna att han ropade:
Som ni kanske förstår är jag ny på jobbet och övar här idag. Men det bjuder jag på.
Jubel i tåget, och ingen klagade på att de var sena till Sundsvall.
Ett annat underbart utrop utspelades på nattåget. Information hade gått ut att de som skulle åka till Storlien och norska orten Hell skulle få byta till buss. Rätt som det var ändrades den informationen, och det måste ju ropas ut i högtalarna. Den som ropade visste dessutom att detta meddelande rörde en större grupp engelsspråkiga persioner, så det var ju bra att köra det på engelska också, tänkte han.
For you who are going to Hell and Storlien, pleace stay on the train.
Själv måste jag träna lite på mina utrop, men det kommer väl tillslut!
Nu ska jag hem och sova!!!


Kommentarer
Johannapanna

Haha... gudars skymning vad roligt!!! *fniss, fniss* Hoppas allt är bra med dig.

2007-12-15 @ 12:29:34
URL: http://annahoj.bloggagratis.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0