Upp som en sol!

Jag vet, två inlägg på en dag! Men jag bara måste!
Jag måste säga att det är helt underbart! Dagens humörsvängningar har varit som värsta bergochdalbanan, och jag befinner mig för tillfället längst upp!
Jag va nämligen och tränade idag. Orientering. Fick en påminnelse av Maria W igår. Var väl lite skeptisk, men kom fram till att ja, jag åker! Så efter att ha kommit hem, slängt i sig lite mat och bytt om så bar det iväg till Hulistugan. De verkade ha kontroll över barngruppen, så jag bestämde mig för att ta en bana.
Det var kurvbild. 2,4 km till startpunkten! Bara det! Så långt har jag inte sprungit på länge!
Efter att ha missat starpunkten en aning var jag äntligen ute i skogen! Dagens skoval med vanliga joggingskor var väl ingen höjdare, pga allt regnande...
Men sen gick jag rätt på första kontrollen! rätt på bara! Jag som knappt hållt i en karta på ett år! Jag är bäst!
Hur det gick sedan behöver vi inte riktigt prata om, men bara känslan!
Helt otroligt att va ute och springa i skogen igen! Helt oslagbart! Varifrån jag fick krafterna från är en gåta, för i skogen gick det rätt okey att springa. Spurtstriden tillbaka till stugan var värre... Jag lär ju inte kunna gå alls i morgon, men det skiter jag i!
Nu i kväll har jag bara varit helt lyrisk, nästan frällst (vet inte riktigt hur det känns, men kanske så här). Shit, jag förstår inte varför jag inte gjort det här på hela sommaren! Jag lovade Maria att jag Självklart kommer nästa vecka, och det var rätt nära att jag sa att jag skulle med på 25-manna också. Men nja... lite mer tränad ska man nog vara. Jag får träna upp mig så att jag gör en riktig j*vla dunder succé till våren.
Vem vet, jag kanske tom hinner träna upp mig till Höknatten!
;P

Att förklara hur underbart det var i kväll för en ickeorienterare är lite svårt. Emma förstod inte rintigt sig på mig när jag sa:
"Jag har sprungit i skogen, blivit jätteblöt, sprungit fel och hittat rätt, det var helt underbart!"
Men så är hon inte så som jag heller!

Puss och godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0