Drakbåtsfestivalen

Äntligen helg! ta det lugnt och slappa, såå skönt!

Var iväg och dansade igår med Erika och Maria. Mycket roligt sällskap. Erika, om jag skulle skriva en citatbok, skulle minst hälften av dem vara från dig!
"Man skulle ju behöva ett lexikon" haha, så klockrent (tyvärr skriver jag inte vad som var sagt innan, det kan uppfattas som stötande mot vissa personer)
Sedan kommer kvällens eloge, som jag ger till Maria, efter att ha nobbat A-M och i stället dansat Sista dansen med P. Så otroligt roligt, när jag fick reda på det! Jag blir ibland lite less på Jantelagen här i Sverige, men ibland måste man verkligen ta ner vissa personer på jorden.
Själv fick jag inte heller dansa med den jag ville sista dansen, eftersom han var helt försvunnen... typiskt.. Men man kan ju inte alltid få som man vill..
Men jag hittade i alla fall en Kiwi att lära dansa foxtrott (alltså en kille från Nya Zeeland). Hur han hade hittat till en danslokal i Kovland förstod jag inte riktigt, men lite kul att snacka engelska!
Nästa vecka är det sista dansen i Kovland för den här sommaren, och då kan jag inte gå.. Jag ska sitta och titta på när Robert Wells sitter och plinkar på ett piano. Typiskt, igen (fast jag ser verkligen fram emot det!)

Nu i kväll var jag in med Lina och tittade lite på Drakbåtsfestivalen.. Vi var med i ankracet, men vann tyvärr ingenting. Tittade på ett av heaten av drakbåtsroddare (det blev tyvärr inget lag från Växtbyggarna), sedan åkte vi  hemmåt. Lina ska iväg till Forsa i morrn och tävla i Norrlänska, så det blev ingen sen kväll i kväll. Heja Lina, och ni andra som är där!
Vad resten av helgen bjuder på för min del, det återstår att se.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0