Mange!

En morgon för kanske 3-4 år sedan när jag jobbade på ett tåg från Stockholm kom denne tatuerade man och satte sig i bistron. Han såg otroligt sliten ut, och började efter ett tag prata med oss andra i bistrovagnen. 
Han hade åkt flera timmar under natten för att ta sig ner till storstan för att vara med i någon morgonshow i radion. Därför hade han inte sovit på många timmar. Jag fick en känsla att han hade tagit en eller annan öl under väntan på detta tåg, men jag är inte säker. 
Han var i alla fall på radioshowen för att prata om sin nysläppta platta. Han var påväg att slå igenom!
Han kom i samspråk med en skäggig kille som tydligen jobbade med ljud på alla möjliga sommarfestivaler (mötte den skäggige för övrigt på Yran sommaren efter. Vågade inte heja).De blev riktigt tjenis och den tatuerade gav den skäggige ett ex av nya skivan. 
Jag stod bredvid och försökte se riktigt snäll ut, men jag fick ingen skiva...
 
Han slog aldrig genom riktigt stort med den skivan, inte vad jag märkte. Men när jag fortfarande bodde i stan såg jag honom i tidningen om olika projekt som han är engagerad i. 
 
Då hette han Mange Myt. Men upptäckte nu att han bytt namn och sound. Riktigt bra måste jag säga: 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0