Jo, pengar styr...

Jag fick häromdagen en tillsägelse att "Sådär kan man ju inte tänka".
Jag hade uttryckt mig i stilen med att allt som görs i samhället görs för att tjäna pengar, inte med tanken på vad som är bra för oss människor.
Det var tydligen fel att tänka så och fick en alldeles för negativ bild av samhället. Visst, det finns bra människor som gör saker för att andra och en själv ska må bra. Men sedan då?
Företag flyttas för att läggas i länder med lägre lön så det ska bli mer lönsamt. Mat produceras med diverse tillsatser för att få lägre hållbarhet och lägre tillverkningskostnader.
Människor blir utan jobb och många får i sig billig skitmat som garanterat inte är bra för kroppen.

Men visst. Jag kan ändra min uppfattning i denna fråga.

Den dag det läggs mer pengar på att ta fram ett botemedel mot min sjukdom än vad det gör att ta fram mediciner som bara "lindrar" skulle jag kunna tänka mig att tänka om....


Kommentarer
Anonym

Du har tyvärr rätt. Snart är det fler ( E ) i maten än mat. :-( Överklassen i framtiden kommer att vara de som kan äta mat utan gifter. Det andra kommer att bli ännu fetare och sjukare.

2013-10-19 @ 11:34:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0