Meducin...

Det är jätteskönt att inte behöva käka så många olika mediciner nu, som jag skrivit tidigare.
Men att tre av de fyra mediciner jag äter tar slut samtidigt, lagom efter att högkostnadsskyddet gått ut är inte lika kul... Orutinerat att efter 10 års sjukdom inte hålla reda på när högkostnadsskyddet går ut, och plocka ut dem innan... Förr eller senare måste det ju ändå betalas, men ska försöka lära mig att förskjuta det så länge som möjligt. Om 364 dagar ska jag gå och plocka ut alla mediciner jag kan. Kom ihåg det!
(måste nog skriva en lapp...)

Tjejen i kassan sa: "Ja, du får ju i alla fall rabatt nästa gång". Tack, tack!

Fick betala lite mer än flygarhoppet häromdagen. Fick inte alls samma kick av att dra kortet denna gång... 
 
Under dagen fick jag ont i hälsenan, så hade plan att inhandla något mot detta också. Apotekaren föreslog VoltarenT kapslar. Jag frågade om det gick bra när jag nu har Crohns (eller ulcerös colit) eller om jag skulle ta gel i stället? Hon läste följesedeln och tyckte att det verkade gå bra. 
Betalade och cyklade hem.
Ont, ajaj! 
 
Väl hemma läste jag igenom instruktionerna själv, för jag vet att man ska vara noga med vad man stoppar i sig i värktablettsväg med denna sjukdom i kroppen. Kommer aldrig ihåg vad det är man ska och inte ska äta bara... 
Men såg i alla fall att det klart och tydligt stod att om man hade "en tarmsjukdom (tex ulcerös colit, Crohns sjukdom)" skulle man rådfråga sin läkare. 
Tack.
 
Ringde läkemedelsupplysningen. Helt förtroendeingivande kändes det inte när hon jag pratade med inte hade en blekaste vad Crohn var för sjukdom och jag fick förklara... 
"Ja, har man problm med magen ska man vara försiktig med Voltaren, den är inte snäll mot magen. Det är bättre med gel i så fall" fick hon ur sig tillslut.
Tack.
 
Hungrig och ont. Apoteket stänger snart. 
Tog bilen. Nu när magen äntligen är okey är det dumt att chansa och att reta upp den med dessa tabletter. 
 
Har nu gel på foten och mat i magen. Nu känns det rätt okey igen.


Kommentarer
Systeryster

Jag tycker inte du ska ta nåt läkemedel alls mot en ömmande hälsena i början! Då hjälper vila, alternativ träning och en varm strumpa minst lika bra! Hälsenan kommer läka bara du inte retar upp den.
Ring mig nästa gång du funderar på sånt! Satsa pengarna på aktier istället. ;)

2012-08-13 @ 08:11:49
H

Du är söt yster =) (pratade ju faktiskt med dig direkt efter att jag var på apoteket första gången, men frågade ju inte direkt vad jag skulle göra..)
Har försökt vilat foten allt jag kan, haft benvärmare hela helgen och tränat simning bara med armarna. Det känns redan bättre =)

2012-08-13 @ 15:46:02
URL: http://hannajo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0