Hur åker Du buss?

Sätter du dig på ett ledigt säte, sätter i öronproppar och stänger alla andra på bussen ute ur din värld? 
Testa någonting nytt: börja prata med någon på bussen. Jag vet, det låter hemskt läskigt och osvenskt, men du vet aldrig vad som skulle kunna hända. 
 
Kanske blir du  busskompis med någon och ni surrar en stund på bussen varje dag.
Kanske börjar ni tycka om varandra så mycket så att ni en dag blir kompisar "på riktigt" och börjar ses även utanför bussen.
Kanske blir du hembjuden till din nya kompis och får träffa dennes sambo.
Kanske är sambon från England och du får passa på att träna på engelskan som börjar bli lite rostig.
Kanske blir du bjuden på deras bröllop.
Kanske får några vänner till brudparet komma och bo hos dig under bröllopet.
 
Kanske får du lära dig efter konstens alla regler hur man gör och absolut Inte gör te!
Kanske blir det ett fantastiskt roligt och fint bröllop med många skratt och några tårar, av glädje såklart.
 
Kanske brudparet är sötast och mest kära i varandra i hela världen.
Kanske bröllopsfesten pågår långt in på natten och slutar med att du dansar jazz tillsammans med nyfunna vänner i köket på ett vandrarhem, drickandes varmt vatten i brist på tepåsar. 
 
Kanske. Man vet aldrig
 
 
STORT grattis till Herr och Fru Hunt!
(Kanske nyper bruden brudgummen i rumpan)


Kommentarer
Aili

Kanske tycker jag om dig väldigt mycket.
Kanske du är en skitgo tjej.
Kanske kommer jag sakna dig på fikat och busskön.
(Kanske nöp jag brudgummen i gumpen.)

2012-08-19 @ 22:06:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0