Skitsnack

Okey, nu var det länge sedan det var något skitsnack här i lilla bloggen.
Som ni kanske vet: jag är sjuk. Kommer alltid att vara sjuk. I magen.
Crohns sjukdom heter det.
Jag tänkte att jag skulle förklara lite vad det är.

Det är en kronisk inflammatorisk sjukdom som finns i tarmen. I mitt fall i tjocktarmen, eventuellt lite i tunntarmen. Sjukdomen går i skov, vilket innebär att det kan vara bra ett tag, ibland flera år. Sedan plötsligt en dag börjar inflammationen attakera tarmen igen.
Detta innebär att tarmen inte kan (har svårt att) ta upp all näring och annat nyttigt. Vilket resulterar i trötthet.
Det innebär också något så otrevligt som diarré. Vilket innebär att vissa gånger måste toaletten vara väldigt nära NU!

Diarré är det jag märker av sjukdomen mest. På en gång liksom. Men efter ett tag så kommer jag på ändå på att jag varit trött och grinig länge.
Jag har varit bra länge nu, men äter allt för mycket medicin. Försöker gå ner i dos, och följer nu farbror doktorns förslag. Hur jag ska försöka få min kropp att acceptera detta efter mer än 5 års användning vet jag inte, men jag är envis!
Redan nu känner jag att toalettbesöken blir fler och akutare, men det är ingent jag inte kan klara av. Än går det bra på jobbet också.
Nu när jag tänkt lite på det också, så har jag kommit på att mitt humör senaste tiden inte heller varit som vanligt. Jag är trött, less, tråkig och... jao, trött. Men så är det när jag vill göra allt roligt. Jag måste tänka mer på mig själv, jag vet. Det ska bli bättring!
image133
(Min söta mage. Det närmaste jag kommit till utvik.)


Kommentarer
Mia

Men så springer jag på dej här tjejen...
Hihi, såg du Martinas mail angående gotland? Sägs om det? Skulle ju kolla gbg oxå... åhh, sega mia, dumma mia... men ack så charmiga mia... haha
Puss på dej söt söt!!

2008-03-21 @ 17:35:58
URL: http://samboboken.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0