Nybliven chef

Så äntligen är jag, åter igen, nybliven 53:a! Grattis mig!
Ni som är mina kollegor vet precis vad jag menar, för er andra dödliga  kan man, lite enklare, säga att jag nu får
Ta biljetterna, haha!

En biljettång har jag inte fått, eftersom de inte tillverkas längre och är sällsynta bland de som börjat nyligen. Jag får märka med en penna i stället.
Igår när jag tog biljetterna av en pappa och hans 3åriga dotter tittade dotterna lite besviket på biljetten när hon fick tillbaka den. Inga hål, bara krumelurer.
Pappan pratade med den lilla flickan:
Det är för att den här konduktören är för ung, det finns inga nya tänger. Vi får åka med en gammal konduktör, så får vi nog hål i biljetten.
Haha, ni alla som äger en biljettång: Ni är gamla!
Jag kommer att vara för evigt ung! :D

Trevlig lördagkväll!


Kommentarer
Anonym

Är du snäll kanske du får ärva pappas! Han är ju snart gammal ;))

M

2008-03-02 @ 17:34:10
kat

passa dig! är du inte snäll så lämnar jag dig kanske på red light! :P jag är f*n inte gammal, jag är proffsig! ;)

2008-03-04 @ 09:57:58
Tågmamman

Roligt, fyllde 30 förra veckan och får här reda på att jag är gammal... Kram

2008-03-20 @ 16:42:47
URL: http://mestommig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0