Klantskalle!

Så var klant-Hanna i farten igen...
Dagen började jag med ytterligare ett besök på sjukhuset. Benskörhetsundersökning, pga en viss medicin jag ätit.. Vi får se hur det går.
Sedan rullade dagen på som vanligt, vattna, vattna, vattna...
När jag äntligen var klar med dagens planerade vattningar var klockan liite för lite för att packa ihop och åka hem. Så jag åkte till Proffice, ovanför Classe. Hejade glatt på Henke som satt och jobbade, med bra utsikt över hela stället.
Precis när man kommer in finns det en stor betongkruka, typ 1 m hög. I den hänger det, liksom på den övre kanten, en insatskruka (typ 40 cm hög) med en fin växt, som jag än inte vet namnet på. Den mindre krukan hade på något sätt hamnat på snedden, och jag skulle självklart fixa till det. Så kan det ju bara inte se ut! Vad hände?
Jo, när jag tillslut lyckats på något sätt få upp den tunga krukan, släpper jag ner den igen.
*fopp*
Växten åker längst ner i betongkrukan, ett moln av damm åker upp ur krukan och jag klämmer fingret så att det börjar blöda. Jag fick lite hjälp och ett fint Dumboplåster av de vänliga själarna som jobbade där, men krukan satt som sten där nere..
Självklart såg Henke allt..
Det var väldigt kul att förklara detta för chefen.. haha, kunde inte sluta skratta! (Han måste tycka att jag är lite konstig..)
Sen åkte jag hem.

Men en filmkväll i kväll blir nog bra! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0