Wanna go for a ride??

Har råkat ut för en mycket envis förkylning som inte vill ge med sig. Så måste muntra upp mig på något sätt, och varför inte skriva lite? Någon underhållning måste ju de stackars få människorna som kikar in här varje dag ha.

Under vintern bekantade sig min kombo med en australienare, och han kom på besök här lite då och då. Hans dialekt var inte helt lätt att förstå för henne, hon som är van irlänska, så jag fick hjälpa till med översättningen. Men han, vi kan kalla honom Mr Australia, var en rolig fillur som tyckte att Tele 2 reklamens Frank var hysteriskt rolig.
Han var här i Sverige för att jobba, och åkte tillbaka till värmen efter nyår. E berättade för mig att Mr Australia var bilintresserad och brukade vara och titta på bilracertävlingar, av något slag. Jag fick en bild i mitt huvud att han sladdade runt med någon rostig liten Jeep på en stor ranch ute i ingenstans.
Så för att visa Sverige från sin bästa vintersida tänkte vi en kväll ta med honom ut på en snö-racer-sväng.
Det var i början av vintern, och det kom ju, som ni säkert märkt, en hel del snö i vinter.. Vi satte oss i E:s 740, åkte och hämtade Mr Australia, och åkte sedan för att leta upp en bra skogsväg att sladda på. Jag tror inte ritkigt att han visste eller förstod var vi var påväg med bilen, och han var nog lite rädd att vi skulle binda fast honom vid ett träd långt ute i skogen och lämna honom där.
Men vi hittade varken en bra sladdarväg eller någonting att binda fast honom med, så vi åkte tillbaka in mot centrum. Hittade en stor parkering utanför en sportanläggning, så sladdade runt där ett tag. Mr Australia såg måttligt road ut där i baksätet.
Sedan frågade han var vi skulle äta matsäcken, som han tydligen hade med sig. Vi åkte upp till skidbacken. Han tog upp en fantastisk burk med B&J glass och tre skedar. (Glass och tjejer hade han lärt sig gick bra ihop)
Så där stod vi. Längst upp på en skidbacke. -20 grader kallt. Pratandes engelska. Åt glass ur en bunke. Inte särskilt värmande att äta glass, men roligt hade vi. (och vi lär ju aldrig göra om det)
Sedan tog glassen slut, vi började frysa för mycket och vi åkte hem.

Nu när Mr Australia har åkt hem har vi koll på honom via fejjan. E utbrast häromdagen:
Men han är ju racerförare ju!!! Vad pinsamt!!

Japp, Mr Australia är någon slags racerförare och brukar tydligen inte bara titta på när han är på tävlingar, utan tävlar för fullt själv.

Så där hade vi försökt imponera på honom med att "sladda" på snöiga vintervägar... Jag antar att han satt i bilen och funderade på vad vi höll på med egentligen... Eller så försökte hen hålla sig för skratt...

Ett litet annorlunda äventyr, i alla fall =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0