Chick flick

Det händer, eller rättare ragt har hänt, en massa dåliga saker senaste veckan, veckorna.
Jag kommer att skriva om vad som hänt, men det kommer ta tid. Jag kommer skriva det för att det är en slags terapi för mig att få skriva av mig.
Men nu kommer jag skriva om någonting annat.

För att skingra alla tankar som flyger i huvudet gick jag igår på bio med systrarna S. Det var en riktig Chick flick som stod på programmet: Love and other drogs. Jag hade bara sett lite reklam för den innan och visste inte riktigt vad den handlade om, men den kändes väldigt lättsam så följde med tjejerna.
Den var över förväntan, och faktiskt rätt bra. Det som gjorde den bra var förmodligen igenkänningsfaktorn...
Det handlar om en 26årig Parkinssonsjuk tjej som kämpar att leva ett normalt liv, trots sjukdomen....
Många saker kände jag själv igen, även om det är en helt annorlunda sjukdom. Inställningen till mediciner och "botemedel", relationer och hur upplyftande det finns att träffa andra med samma problem. Vissa saker hon sa, väldigt många, kunde jag ha sagt själv...
Byt ut att hon springer på toaletten varje gång hennes händer börjar skaka så har du min sjukdom i ett nötskal...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0