Rösta!

Politik är ett ämne jag inte alls är så intresserad av, och speciellt inte någonting jag gärna är med och diskuterar om. Förmodligen för att jag känner att jag inte har tillräckligt med kunskap för att kunna just diskutera alla viktiga politiska frågor.
Men idag är det valdag, och jag tycker absolut att man ska rösta.
Jag gjorde SVT:s röstkompass för att få en liten hum om var jag ligger, som sagt, jag är inte insatt i det hela.
På mitt resultat hamnade alla partier, inklusive SD och Fi, mellan 50-60%, med väldigt blandat mellan blocken. Piratpartiet fick 25%. Så det blev jag inte mycket klokare av.
Bestämde mig sedan att rikta in mig på ett fåtal frågor som jag tycker är viktiga, och vad partierna tyckte.
Så i fredags klev jag iväg till röstlokalen och lade mina röster.

Som en vän sa igår så vill de flesta partier åt samma håll, men det är vägen dit som skiljer dem åt. Frågan är ju vilken väg som är bäst, och vilka vägar som gör att man går vilse...

Sjukvåren är verkligen någonting som jag tycker är bland de viktigaste frågorna.
Och jag blir ledsen och förbannad när jag idag läste bakomliggande blogginlägg för denna video:

Röstlokalerna har äppet några timmar till, så gå och rösta!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0