Nattvandraren

Senaste tiden har jag gått i sömnen nästan varje natt. Drömmer konstiga saker gör jag också.
I natt for jag upp och tänkte: Varför är det så tyst och mörkt??
Jag gick ut i hallen och konstaterade: De har låst och släckt utan att veta att jag är kvar här, vem ska jag nu ringa?
Konstaterade med en suck att det inte var någon idé, för jag hade ändå inget nummer till någon, och gick tillbaka till sängen. När jag kröp ner igen var jag så pass vaken att jag kom fram till att jag gått i sömnen.

Sedan har jag tappat räkningen på hur många gånger jag vaknat av att tidningen våldas in genom brevinkastet. Antingen så konstaterar jag att Nu kommer tidningen, eller så har det hänt att jag undrar vad det var som ramlade ner i köket, smyger ut för att titta, inbillar mig att någon står ute på balkongen och kikar in, och rusar tillbaka in i mitt rum...

Jag hoppas att jag inte går ut i trapphuset och stänger dörren efter mig, för då blir jag utlåst. Shit...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0