Frisk!

Det utlovade förklaringen om vad som hade hänt:

För några veckor sedan träffade jag och några andra RMTare en person som påstod att man kan bota Crohns. Att det beror på en bakterie som kommer från kor - genom mjölk, kött och Vatten! Känner att detta blir mer och mer sjukt ju mer jag tänker på det. Men jag tror på det, och det låter vettigt. (jag kan skriva väldigt mycket mer om det här, men det orkar jag inte. Googla "MAP" och "Crohn" så finns det massor att läsa om detta)

En vecka av bergochdalbanehumör efter detta besked, kan man säga. Glad - för jag kunde bli frisk. Ledsen - för att det förmodligen skulle ta otroligt lång tid att bli det. Förbannad - för att det ska ta sådan tid.
Jag förstod att det skulle ta en del tid att få läkare här hemma att gå med på behandlingen som behövdes. Men jag trodde att det nog skulle gå på något sätt.

Igår var jag och träffade min läkare. Där blev det totalstopp, eftersom han inte ens fått reda på detta. Och att testa någonting nytt är ju inte alls att föredra, eftersom det dyker upp så många lovande spår hela tiden... bla bla bla..
Nej, jag och F får åka till London eller Australien för att bli friska ser det ut som.

På väg hem från sjukhuset var jag i alla fall otroligt förbannad och ledsen, och hade stora planer på ett långt och argt inlägg här och många arga statusrader på fejjan.

Men strax efter att jag kommit hem ringde mamsen och ville äta lunch här hos mig. Väldigt trevligt! Crohntankarna skingrades och jag fick annat att tänka på, bl.a. att hålla den lilla valpen borta från mina lågt placerade saker. (Har de senaste veckorna konstaterat att min lägenhet varken är bebis eller valpsäker, haha)

Okey, åter till Att bli frisk. Jag kommer att få jobba hårt för det, förmodligen utanför Sveriges "fria sjukvård". Men det ska gå.
Jag ska bli frisk.



Kommentarer
lina

helt rätt inställning! gäller att välja vilka man ska lyssna på..

2010-04-01 @ 19:21:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0