?

Vad ska man göra? Vi får försöka skratta åt eländet.

En rolig sak som hände på täget igår:
En kille i 7-årsåldern kommer in i Bistron tillsammans med sin mormor. De diskuterar ett bra tag om vad de ska äta. Tillslut bestämmer de sig för pizza och lasange. Mormorn säger åt pojken att han ska fundera på vad han vill dricka medan hon värmer maten.
Pojken står länge och funderar på vad han ska välja, sedan ropar han:
Mormor, nu vet jag vad jag vill ha!
Mormorn hör inte, hon är så koncentrerad på att manövrera micron.
Mormor, nu vet jag vad jag vill ha för läsk! ropar pojken igen, fortfarande ingen reaktion.
Mormor! Kan jag få ta den här läsken? ropar pojken högt, grabbar tag i en 50 cl Mariestad, springer fram för att visa mormorn.
Vid det här laget viker sig både jag och de andra matgästerna sig av skratt.
Att mormorn verkade ha lite dålig syn och var tvungen att läsa noga, noga på burken för att förstå vad det var gjorde inte fnissattacken bättre...

När de hade betalat (och tagit en annan läsk) och skulle gå tillbaka till sina platser hörde jag pojken säga tyst för sig själv:
Bärs, bärs, bärs...



Kommentarer
Challe

hahaha jag ska nog också börja jobba på tåget! Iallafall på såna dära dagar, de övriga får du jobba istället för mig på :)

2010-03-01 @ 21:26:58
URL: http://ettforvirratliv.blogg.se/
Mary

Hahaha, jaa det ska ju börjas i tid! ;)

2010-03-01 @ 22:52:07
Malin

Haha, det ska börjas i tid:)) VEM hade bjudit honom på sån "uschadricka" tidigare??

2010-03-17 @ 03:55:25
URL: http://atlantaliv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0