Illa, jag mår illa...

För tre veckor sedan var jag hos doktorn och började med en ny taktik för att försöka må bättre i magen, vilket resulterade i en ny medicin.
Jag har under snart två veckor gått runt och mått illa och inte alls haft någon matlust. Det tar stopp, jag får bara i mig några tuggor. I övrigt mår jag bra, men bara lite tröttare och hängig eftersom jag inte kan äta riktigt. Efter ett nytt samtal med doktorn förra måndagen fick jag sluta med den nya medicinen och ta tillbaka min "gamla" trotjänare.
Men när illamåendet höll i sig ytterligare en vecka fick jag prata med honom igen idag. Den nya teorin till mitt tillstånd är att jag inte tålde höjningen av dosen av en av de andra medicinerna. Så nu ska den sänkas tillbaka till hur det var innan. Hoppas, hoppas att illamåendet försvinner och jag kan äta igen!
Jag förstår inte varför de ska ändra på så många mediciner på samma gång? Hur lätt är det att veta vad man blir bra/dålig av om man ändrar dos på tre olika mediciner samtidigt?
Det positiva är i alla fall att jag är närmare att bli kortisonfri än vad jag varit på säkert 5-6 år! Fantastiskt!
Wohoo! :D

Om man äter för mycket kortison för länge är risken väldigt stor att få benskörhet. Jag antar att mina ömmande höfter beror på det. Det ska förmodligen bli värre med åren, och kan sluta i kutrygg. Inget jag strävar efter precis... Jag tror faktiskt att jag föredrar att springa på dass var 10e minut.
Frågan är ju också om mina njurar kan börja producera eget kortison när jag slutar att äta det i tablettform. De har som sagt "varit på semester" i princip 8 år (kanske längre, jag kommer inte ihåg)

En av biverkningarna till kortisonet, förutom de bulliga kinderna, är trötthet. Jag har även hört många som säger att de blivit personlighetsförändrade efter att ha börjat äta dessa tabletter. Jag började äta dem mitt i tonåren, då så många förändringar i kroppen skedde på samma gång. Så jag vet inte riktigt om jag förändrats eller inte. Hur känner jag mig då när jag slutar? Kommer jag bli en helt annan människa? Kan jag säga att jag blir "mig själv", fast att jag aldrig varit "mig själv" förut?

Jaa, många frågor som kanske får svar inom en snar framtid.
Godnatt Sverige, var du än är


Kommentarer
kattis & melina

tänk om du blir värsta bitchen och barnhataren? vad gör vi då!? :O nej, jag ska skärpa mig. ska ringa dig vilken dag som helst nu, så ska vi ses snart! kram från oss! (melina är hos mormor och mamma har ont i magen :(..)

2010-02-06 @ 19:13:45
URL: http://mittlivsomkattis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0