Moder Jord vs. Människan 1-0

Det kännas som om jag är i någon slags radioskugga. På något sätt.
Jag har i några veckor inte orkat ha koll på cyberrymden. Alltså nyheter och mina vänners bloggar. Ändå har jag suttit på fejjan hela kvällarna. Men har inte orkat engagera mig i mycket mer än så. Att trycka på "like" lite då och då är ungefär det jag orkat.
Så det kom som en chock i torsdags när jag fick höra att hela Europa inte kunde flyga. Vem kunde ha trott att pappsens planerade weekend till Bryssel blev en helg i Vemdalen, knaprandes på brysselkål (och förmodligen någonting annat i dryckesväg)?
Jag råkade hamna på ett av SVTs underbara (?) nya underhållningsprogram nu i kväll (Bubblan ?) när jag kom hem. De stänger ute tre kändisar från all media i en vecka, sedan får de komma in i en studio och gissa på vilka nyheter som är påhittade eller riktiga. Ja, det var ju verkligen det programmets räddning att en sådan här naturkatastrof hade hänt, annars hade det varit ett riktigt sömnpiller.

Köpte med mig en kvällstidning (ingen reklam för vilken här inte) att läsa på tåget idag. Där i kunde man läsa om alla hemska konsikvenser detta flygstopp skulle bidra till.

  • Folk skulle behöva ta andra färdmedel som tåg och buss och missa viktiga möten
  • Folk som är ute och reser får svårt att ta sig hem i tid.
  • Export och import blir lidande
  • Exotiska frukter kommer att ta slut, och det kommer dröja länge innan importen kan börja igen.
  • mm

Jag menar, Haiti släng er i väggen! Klaga på amputerade armar och ben, här i Eropa snackar vi Kris! Vi får ingen exotisk frukt!

Nej, jag vet att det självklart blir konsekvenser av den här askan som virvlar i luften, och att det kommer drabba många negativt. Men vi lever fortfarande. Våra hus står upp. Om vissa livsmedel tar slut så har vi andra i överflöd. Missar vi morgondagens möte som skulle ha hållts på södra sidan Europa går det nog att skjuta upp ett litet tag. Hakona matata.

Och skänk en slant till Haiti.

Over and out



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0